Violence and harassment in schools has been increasing dramatically. The impacts of these incidents were documented in two large-scale studies with The Elementary Teachers Federation of Ontario (ETFO) and CUPE Education workers (Ontario).
We know that much has changed since the pandemic for workers in the education sector. This Fall (October/November 2023) we are launching a nationwide study examining workplace violence in the education sector. We are also looking specifically at how intersecting factors (e.g., gender, ethnicity, dis/ability) influence both experiences of violence/harassment and responses.
This will be the largest study of its kind ever conducted in Canada and one of the few studies to examine the effect of the pandemic on rates and impacts of violence and harassment.
Your participation in this 40-minute, online survey will be entirely anonymous and confidential. No personal information about who you are or the school(s) in which you work will be collected. Reports detailing the findings will be available in the summer of 2024.
The survey can be completed in French or English.
A link to the survey will be sent in the coming weeks.
Sincerely,
Laura Walton,
President, OSBCU CSCSO
More about the investigators:
Dr. Darcy A. Santor is a practicing clinical psychologist and professor of psychology at the University of Ottawa. He has a long-standing interest in mental health in young people and in school-based mental health. While at the Provincial Centre of Excellence, he co-authored a policy paper on school-based mental health and has conducted hundreds of workshops for parents, educators and students on a variety of mental health topics as part of the Learning and Wellbeing Project at the University of Ottawa. He has published numerous articles on mental health and measurement. | Dr. Chris Bruckert is a professor of criminology at the University of Ottawa. She has been actively involved in teaching about and mobilizing against gendered violence for over twenty-five years. A self-identified feminist, she takes a holistic approach to gender inequity in both her scholarly work and her activist endeavours. For example, her co-authored textbook Gendered Violence: An Intersectional Approach (2018, University of Toronto Press)includes chapters on workplace and structural violence. |
Violence et harcèlement dans le secteur de l’éducation
Enquête 2022-2023
La violence et le harcèlement dans les écoles augmentent de façon spectaculaire. L’impact de ces incidents a été documenté dans deux études à grande échelle menées avec la Fédération des enseignants de l’élémentaire de l’Ontario (ETFO) et les travailleurs de l’éducation du SCFP (Ontario).
Nous savons que beaucoup a changé depuis la pandémie pour les travailleurs du secteur de l’éducation. Cet automne (octobre/novembre 2023), nous lançons une étude nationale sur la violence et le harcèlement dans le secteur d’éducation. Nous nous intéressons également sur la manière dont les identités croisés (par exemple, le genre, l’ethnicité, le handicap) influencent à la fois l’expérience de la violence et du harcèlement et les réponses.
Il s’agira de la plus grande étude de ce type jamais réalisée au Canada et de l’une des rares études à examiner l’impact de la pandémie sur les taux de violence et du harcèlement.
Votre participation à cette enquête en ligne de 40 minutes sera entièrement anonyme et confidentielle. Aucune information personnelle vous concernant ou concernant l’école/les écoles dans laquelle vous travaillez ne sera recueillie. Les rapports détaillant les résultats seront disponibles à l’été 2024.
L’enquête peut être remplie en français ou en anglais.
Un lien vers l’enquête sera envoyé dans les prochaines semaines.
Sincèrement,
Laura Walton,
Presidente, CSCSO-OSBCU
En savoir plus sur les enquêteurs :
Darcy A. Santor est psychologue clinicien et professeur de psychologie à l’Université d’Ottawa. Il s’intéresse depuis longtemps à la santé mentale des jeunes et à la santé mentale en milieu scolaire. Alors qu’il travaillait au Centre d’excellence provincial, il a co-rédigé un document d’orientation sur la santé mentale en milieu scolaire et a animé des centaines d’ateliers pour les parents, les éducateurs et les élèves sur divers sujets liés à la santé mentale dans le cadre du projet Apprentissage et bien-être de l’Université d’Ottawa. Il a publié de nombreux articles sur la santé mentale et les mesures. | Chris Bruckert est professeur de criminologie à l’Université d’Ottawa. Depuis plus de vingt-cinq ans, elle participe activement à l’enseignement et à la mobilisation contre la violence sexiste. Féministe convaincue, elle adopte une approche holistique de l’inégalité entre les sexes, tant dans ses travaux universitaires que dans ses activités militantes. Par exemple, son ouvrage Gendered Violence : An Intersectional Approach (2018, University of Toronto Press) comprend des chapitres sur la violence au travail et la violence structurelle. |